Super-hry.com
Dressed to Kill - recenze

Mezi nejvýznamnější anglické panovníky můžeme zařadit Jindřicha VIII. z rodu Tudorovců, který vládnul v šestnáctém století. Mimo jiné je známý tím, že měl celkem šest manželek, přičemž většina z nich skončila neslavně, a dvě z nich byly dokonce popraveny. Období jeho vlády se vyznačuje též konflikty s protestanty a římskokatolickou církví. A právě tento král se stane vaším úhlavním nepřítelem ve hře s názvem Henry VIII: Dressed to Kill. Hlavní hrdina této hry je udatný rytíř, který se chce stát nejlepším válečníkem v zemi. V cestě mu ale stojí trojice zkušených bojovníků v čele se samotným králem Jindřichem VIII. Dokážete si úspěšně poradit v boji se všemi oponenty? Pokud si myslíte, že to bude jednoduchá práce, pak se mýlíte. Minimálně sám král vás vyvede z omylu. Na následujících řádcích se pokusíme zjistit, jak hra vlastně vypadá a jestli stojí za vyzkoušení.

Ocitnete se v Anglii a vaším prvním soupeřem bude Sir Nicholas Carew, též skutečná historická postava. Každý z protivníků dostane jednu zbraň a jeden druh brnění. Tyto dvě věci ovlivňují bojovníkovu rychlost, sílu a obranyschopnost. Po levé straně se vždy nachází soupeř ve zbroji a u něho popis, jaké zbraně a zbroj vlastně má. Poté si již upravujete vlastního rytíře. Můžete si ho pojmenovat, vybrat zbraň a zbroj, stejně tak lze zvolit vlastní barvy a symbol na brnění. Na podobném principu jsou založeny hry Swords and Sandals a druhý díl Swords and Sandals 2. Po zvolení všech náležitostí již začne boj. Kdo jako první dokáže vyhrát ve dvou kolech, ten si připíše také celkové vítězství. Nenechte se zaskočit, nepřátelé patří mezi elitu na dvoře Jindřicha VIII. Boj se kompletně ovládá klávesnicí. Všechny klávesy, které lze použít najdete ještě před započetím samotného boje v malém menu, jež na vás vyskočí. Kromě obyčejných útoků můžete využívat i speciálních pohybů.

Na začátku kola se začne odpočítávat jedna minuta, během níž musí někdo z válečníků dovést boj do vítězného konce. Za každý boj dostanete bodové ohodnocení, které najdete na konci úrovně. Vybírejte vždy pečlivě, s jakou zbrojí a zbraní se vydáte bojovat se svým oponentem, protože to má velký vliv na konečný úspěch nebo neúspěch mise. Jakmile se vám podaří udolat prvního soupeře, vyrukuje na vás Sir Charles Brandon, což je další skutečně doložená historická postava, která si to s vámi rozdá v boji dříve, než můžete předstoupit před samotné Jeho Veličenstvo. Až zvládnete i Brandonovi nebezpečné výpady a udoláte ho, můžete se těšit na souboj s Jindřichem, který ale má oproti vám značné výhody. Jak by také ne, vždyť je to sám král Anglie!

První tóny hudby uslyšíte ihned po spuštění hry. Hudba není špatná, ale klidně si jí můžete vypnout hned na úvodní obrazovce. Ze strany zvuků vyniká tato hra spíše v běžných bojových ranách, švitoření ptáčků a jásání nadšeného davu. Graficky se jedná o pěkně zpracovaný kousek a v bojových středověkých hrách se jedná o nadprůměr. Úroveň obtížnosti si hráč sám nenastavuje, protože autoři se pokusili obtížnost vyvážit sami, jak moc se jim to povedlo můžete posoudit sami. Ovládání se dá po chvíli nacvičit, i když speciální pohyby někomu můžou činit potíže. Celkové hodnocení je rozhodně pozitivní, protože podobných her se dnes příliš nevyrábí a bojování mezi dvěma rytíři v brnění má svoje kouzlo.

sponzorované odkazy

Další recenze