Super-hry.com
Bloons 2 - recenze

Bloons byla velice zajímavá hra, která si získala své nadšené příznivce a ti na ní nedají za žádnou cenu dopustit. I proto vzniklo druhé pokračování, kde se opět postavíte do cesty nebezpečně poletujícím balónkům, které se ve větším množství vyskytují na místě, kde si je rozhodně nepřejete mít. My se nyní pokusíme na hru pohlédnout a zhodnotit jí z pozice neutrálního sudího, jenž hledá klady a zápory. Na konci recenze by se čtenář měl dozvědět jasný verdikt, jestli si hru vyzkoušet, nebo raději zůstat u předchozího dílu. Ve druhém odstavci se pokusíme nastínit herní princip, pokud by ho snad někdo neznal a závěrečný odstavec si necháme na zhodnocení technických prvků hry.

Ke hraní použijete zásadně myš, protože s její pomocí zamíříte na cíl a hodíte. Vždy se musíte pokusit splnit stanovený limit pro každou misi v počtu zlikvidovaných balónků. Jakmile si vyberete vhodný směr střely, ještě potřebujete zvolit sílu hodu, což se provede podržením levého tlačítka myši při hodu. Na každou úroveň dostanete předem určený počet šipek, s nimiž se balónky propichují jedna báseň. I když v jedné úrovni ušetříte šipky, nemáte nárok odnést si je s sebou do další mise. Hlídejte si, jestli se na hrací ploše nenachází zvláštně vypadající balónky, které se dají označit jako speciální, protože mají zvláštní vlastnosti oproti klasickým balónkům, jež při zásahu šipkou pouze prasknou.

Ze série Bloons doporučujeme také dodatečné levely - Player pack 1 a Player pack 2.

Ze začátku nevíte, co který balónek umí, což si musíte zjistit postupnými pokusy přímo ve hře. Kromě klasického módu pro hráče ještě autoři připravili i jeden speciální mód, kde nebudete omezeni počtem šipek, stačí zaškrtnout volbu "Unlimited Darts Mode" před startem úrovně. Počet misí také vypadá obstojně, jelikož autorům se podařilo připravit hned rovných padesát misí, kde si můžete procvičit svoje dovednosti v hodu šipkami. V některých případech potřebujete zničit úplně všechny balónky z hrací plochy, ale občas si vystačíte jen s určitým procentem.

Během hraní vás neobtěžuje žádný hudební doprovod a poslechnout si tak můžete pouze zvuky, které dělají hozené šipky a zasažené místo. Po vizuální stránce snad ani ve hře Bloons 2 není co zkazit, protože se jedná o jednoduché animace. Velká síla druhého pokračování hry tkví ve stejné věci, na které si zakládal i první díl, což je skvělá hratelnost a dokonalá zábavnost. Herní interface vypadá naprosto v pořádku a nemůžete se nikde ztratit. Většinu herní obrazovky tvoří oblast, kde se snažíte likvidovat balónky a pouze ve spodní části najdete všechny potřebné písemné údaje. Zjistíte zde aktuální misi, počet prasklých balónků a kolik je cílový počet, stejně jako se zde nachází možnost restartovat úroveň nebo se třeba podívat zpět do hlavního menu. Obtížnost si sami nastavovat nemůžete, ale to není na škodu, protože autorskému týmu se podařilo obtížnost celkem dobře rozložit a vyvážit. Když se na hru podíváme z pohledu hráčů prvního dílu, pak se jedná o kvalitního nástupce. Ale ani noví hráči se nemusí obávat, že by Bloons 2 nebyla hra určená pro ně, protože náš verdikt k této hře je poměrně jasný. Rozhodně jí doporučujeme k vyzkoušení, protože svojí hratelností vás prostě připoutá k obrazovkám a nepustí, dokud se nedostanete na konec.

sponzorované odkazy

Další recenze